Milla SYV på FrågaSYV

    Hej,
    om du utan att läsa basår inte är behörig (saknar särskild behörighet) då kan du endast prövas i BII, kompletteringsgruppen (detta eftersom du utan kompletteringar är obehörig). Och var eller hur du kompletterar spelar i detta fallet ingen roll.
    Men det finns ändå "flera skillnader" (dock inte vad gäller vilken urvalsgrupp du kommer att prövas). Du får gärna ta del av informationen i sammanfattningen på https://www.fragasyv.se/info/komvux-eller-naturvetenskapligt-basar

    Studie- och yrkesvägledare