Danyar

    Hej syv, jag har 14 i merit, jag har läst teknikprogrammet t.o.m matte4. jag vill plugga vidare till ett ekonomiprogram, såsom redovisningsekonom, företagsekonom, inköpare, företagssäljare osv jag tycker mest om redovisningsekonom, men kanske är svårt att komma in på nära mig.(Uppsala) Vad kan jag läsa vidare utan att behöva läsa om eller nytt ämne?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Danyar,
    yrkeshögskola gör antagning på "sammantagen bedömning" där gymnasiala betyg är endast en del, och ofta inte den viktigaste delen, utan mycket hänsyn tas till vilken motivation, arbetslivserfarenhet och andra meriter som sökande har.
    Jag hittar tyvärr inga utbildningar inom exakt de områden (inom yrkeshögskola) i just Uppsala. Mitt förslag är att du tittar på yrkeshögskoleutbildningar på Distans, se snabblänkarna nedan:
    hermods-yrkeshogskola/technical-account-manager-hermods-goteborg
    utbildning/tuc-yrkeshogskola/tuc-lonespecialist-jonkoping
    utbildning/tuc-yrkeshogskola/account-manager-distans-linkoping
    utbildning/ihm-business-school/public-bid-manager-distans-goteborg
    utbildning/teknikhogskolan/technicial-sales-manager-teknikhogskolan-distans
    utbildning/hermods-yrkeshogskola/technical-account-manager-hermods-distans
    utbildning/tuc-yrkeshogskola/redovisningsekonom-tuc-helsingborg-distans
    utbildning/tuc-yrkeshogskola/offentlig-upphandlare-inkopare
    utbildning/tuc-yrkeshogskola/key-account-manager-tuc-distans
    utbildning/hermods-yrkeshogskola/eco-sale-hermods-solna