Juan
    Jag funderar på att söka in till en utbildning som heter ( personal och arbetsliv ) eller social arbete kan man säga, att man jobba i företag och personal såsom HR arbete.

    Jag tycker om att läsa sådana utbildning men jag är lite rädd för att det behövs mycket arbetskravGråter. fast det känns att det är svårt att få jobb i framtiden eller hur?
    någon som kan rekomendera, tipsa något !? eller kan tipsa mig till en bra utbildning som jag ska läsa .. till ex socionom och psykologi utbildning men mina meritpöang räcker ju inte att söka in.

    Tack ändå

    1 Svar

    Liselotte SYV på GymnasieGuiden

    Hej Juan,
    vad "bra utbildning" är - är väldigt olika för olika personer. Om du har intresse av att arbeta med personalarbete/HR - då är "bra utbildning" för dig som leder till möjligheter att arbeta inom det område.
    Utbud av högskoleutbildningar blir klar till 15 mars och kommer att finnas på www.antagning.se - där man man gör ansökan.
    www.studera.nu är högskolornas gemensam hemsida; du kan redan nu kika på vad som redan är beslutat att starta (eller i alla fall bli sökbart) till hösten.
    Förutom högskola, finns det utbildningar i andra skolformer, ex inom yrkeshögskola - www.yhguiden.se och inom ett par veckor kommer nya yrkeshögskoleutbildningar att "släppas". Hela utbudet kommer att presenteras på www.yhguiden.se
    Ex. på vad som eventuellt kan intressera dig inom yh - yh till Paralegal>>; Med.serkreterare i Gbg>>; Redovisningsekonom med löneadmin.>>

    Liselotte