Noor
    Jag vill bli advokat och jag vill veta vilket program som passar mest . Och jag bil också fråga finns det många olika sorts advokater i så fall vilka. Jag vill bli den högsta Så vilket är den högsta . Svara mig tack :)

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, dom flesta som är intresserade av juridik väljer antingen Ekonomiprogrammet med inriktning juridik eller ekonomi eller ett Samhällsvetenskapligt program. Dom funkar allihopa om man är intresserad av detta område.

    Här kan du läsa mer om advokatyrket http://www.utbildningssidan.se/info/advokat/advokat.aspx

    /Lena, Syv