Kimia
    Hejsan,
    Vilket spår på Ma3&4 läser man på Na?.

    Mvh

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV
    Hej Kimia!

    På naturvetenskapsprogrammet läser man spår "c" - det avancerade spåret - i Matematik.
    Matematik4 är en och samma kurs, finns inga spår i matematik 4.

    Det finns följande mattekurser: Matematik 1a, 2a
    Matematik 1b, 2b och 3b
    Matematik 1c, 2c och 3c
    Matematik 4, 5 och matematik specialisering (flera olika kurser i specialisering).

    Spår a går inte längre än till nivå 2.
    Spår b och c går upp till nivå 3.
    Sedan går spåren b och c ihop och på nivå 4 och 5 är det en och samma kurs man läser, oavsett om man innan läste b eller c.

    Hoppas mitt svar blir till hjälp för dig i din studieplanering!
    Anna SYV på Fråga SYV
    • : Tack,undrar bara om det är bra att man läser Ma3&4 efter att man läsa Ma2a på VO?.Mvh
    • Anna : Om man läste Matematik 2a, läser man sedan 3b och sedan 4. Det är möjligt. Kan dock vara lite tufft att gå över från a-spår till b-spår som är lite svårare. När du läser Matte 2a be läraren ge dig lite svårare uppgifter att träna på så att det inte blir för stor steg från 2a till 3b. Eftersom spår a slutar på nivå 2, har du inget annat val än att gå över till spår b om du vill fortsätta "uppåt" i matte. Mvh Anna
    • : Tack för hjälpen,mvh.