Kimia
    Urvalet till läkarprogrammet på karolinska institutet : 34 % av platserna tillsätts genom betygsurval och 34 % av platserna tillsätts genom högskoleprovsurval. Betyder det att både betygs urvalsgruppen & högskoleprovs urvalsgruppen är lika viktiga.

    Mvh

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV
    Hej Kimia!

    De flesta sökande till läkarprogrammet gör högskoleprovet. Nästan alla gör högskoleprovet. Och det blir i praktiken så att nästan alla prövas därför både i betygsgruppen och i HP-gruppen.

    Jag måste erkänna att jag är inte säker på att jag förstod din fråga, men jag svarade så gott jag kunde.

    Mvh
    Milla
    Studie- och yrkesvägledare
    • : Tack,vill bara veta är man mest ute efter vilka betyg sökande till läkarprogrammet har eller resultaten av Hp?.Mvh
    • Milla : Både och! :)