Hej Anonym,

    då arbete inom vården innebär att även arbeta på helgerna (därför att folk inte kan ta ledigt från sjukdomar och olycksfall på helgerna) - är det rätt svårt att hitta arbete inom vården, inkl. djursjukvård, där man är ledig på helgerna, men kika gärna på yrke Skolsköterska >> som i grunden är Sjuksköterska >>.

    Kika, för övrigt på olika yrken inom Hälso- / sjukvård >> och inom Djursjukvård >>.