Lin

    Hej! Jag är inne på antagningsstatistikens webbsida och där får man välja urval 1/urval 2 och ser antalet antagna. Min fråga är om man väljer urval 2 och tittar på antalet antagna ser man antalet antagna vid det andra urvalet eller antalet antagna efter både urval 1 och 2? Om det står 10 vid urval 1 och 10 vid urval 2 betyder det att 20 personer blev antagna eller det är bara 10 ? Tack!

    1 Svar

    Vägledare SYV

    Hej Lin, jag tror det är bara 10 antagna totalt... men bäst är det om du ringer till Antagning.se och ställer din fråga till dem. Tel.nr 0771-550 720. Hur atagningsstatistiken redovisas kan ändras .. det kan inte heller uteslutas att det står fel siffra någonstans; borde rättas när ngn upptäcker det och anmäler... men som sagt, det är antagningsgrupperna på lärosätena och central antagning på Antagning.se som jobbar med de frågorna. Ytterst är det en fråga till UHR, Universitets- och högskolerådet. Webbplatsen www.antagning.se är en av UHR´s hemsidor.