Elev

    Hej Jag undrar om det finns någon sida likt yhguiden i andra länder ex. Usa, England Där man kan läsa om olika yh utbildningar i andra länder?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Linda, jag är inte alls säker på att yrkeshögskoleutbildningar /yh/ finns i andra länder. Svenska högskoleutbildningar hittar du på www.yhguiden.se
    I olika länder finns olika utbildningsformer och just yrkeshögskola är nog typisk för just Sverige,kanske t o m unik för Sverige.
    Utbildningar som på olika sätt (till en viss del) "motsvarar svenska yh-utbildningar kan dock finnas, men det har vi tyvärr inte ngn vidare kännedom om här på FRåGA SYV.