Peter SYV på GymnasieGuiden

    Hej Sarour!

    Vänd dig till det lärosäte där yrkeslärarprogrammet erbjuds och där du vill läsa för att bli en yrkeslärare. Listan på lärosätena där det erbjuds yrkeslärarprogrammet - se studera.nu/jamfor-utbildning/?q=yrkeslärare + utbildning på Högskolan Dalarna (som av någon anledning inte visas i listan på lärosäten som kan man få Yrkeslärarexamen) och du får gärna läsa information på studera.nu/att-valja-utbildning/lararutbildningar/lararutbildningsguiden/yrkeslarare också.
    Vad jag vet om validering av yrkeskunskaperna att den kan gå på lite olika sätt (via olika externa "validerare"/bedömare) - så det blir inte identiskt tillvägagångssätt, beroende på vilket lärosäte du vill efter valideringen/bedömningen utbilda dig på.