Liselotte SYV på GymnasieGuiden
    Hej Kajsa,
    om man går ett yrkesförberedande program, har man rätt att lägga till kurserna, som krävs för Grundläggande behörighet till högskolestudier: Svenska (eller Svenska som Andra språk) 2 och 3 samt Engelska 6.
    Många högskoleutbildningar kräver också Särskild behörighet (som är olika för varje utbildning).

    Tänk på att du får behörighet till en Yrkeshögskola, om du tar Yrkesexamen även utan tilläggskurser.
    Se utbud på www.yhguiden.se.

    bästa hälsningar
    Liselotte SYV
    Liselotte