A
    Hej! Vad måste man vara bra på och vad gör man i yrket, robotingenjör? Vet inte exakt om det heter så men undrar även om vilket land som är bäst till att plugga inom robotik:)

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej A,

    vilket land som just nu är ledande inom Robotik kanske inte är samma land som är det om några få år; situationen kan förändras snabbt.
    i en kommentar till din fråga fick du tips på Yrkespresentation Robotutvecklare; kika gärna på den och på framtid.se/reportage/ak-ki där det bl.a fins tips på en on-line gratis kurs i AI.
    I Sverige finns det bl.a Yrkeshögskoleutbildningar ( i alla fall nu och inom 1-2 år framöver...) inom robotik, exempel:
    Hermods-yrkeshogskola/automations-och-robot-ingenjor-orebro
    Teknikhogskolan/automationsingenjor-robotik-teknikhogskolan-jonkoping