minna888

    Hej jag har funderat på att göra prövningar för att samla mer merit och öka mina chanser att komma in. Jag har ett C i en 50 poängskurs och många B i 100 poängskurser. Är det mer värt att höja Mina B eller C i en 50 poängskurs?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej,
    om du höjer från C till A i en 50poängskurs blir det exakt samma höjning som från B till A i en 100poängskurs. Men om du höjer från C till B i en 50poängskurs blir det bara hälften så mycket höjning, jämfört med höjningen från B till A i en 100poängskurs.

    Studie- och yrkesvägledare