Martin
    Hej.

    När jag läser på antagningens hemsida så verkar det som att en utökad kurs som krävs för behörighet kommer att förändra mitt snitt i betyget. Jag tog studenten 2010 och är i utbildningstankar. Nu är det tyvärr så att jag valde otaktiskt nog att lägga en 100p kurs som krävs för behörighet till ett program som utökad kurs i mitt slutbetyg och ser en fördel i att byta så att två 50 p kurser ligger där som de utökade kurserna istället. Går detta att ändra så här i efterhand?

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Martin,
    det går tyvärr inte i efterhand att ändra "utseende" eller innehåll varken sig i ett Slutbetyg eller i Examensbevis.
    Om du känner att du behöver höja ditt meritvärde - se om du redan nu har max i merit (syftar på meritpoängen som max kan vara 2,5); annars så behöver du höja betygen i de kurserna som ingår i ditt Slutbetyg.
    Det finns även möjlighet att komma in på en högskoleutbildning på resultatet av Högskoleprovet - i HP-urvalsgruppen.
    Vänligen

    Julia SYV