Anonym

    Hej, Min lilla situation ser ut sådan att jag är registrerad 30 hp på utbytestår via Uppsala universitet i höst via mitt program, medan jag under våren har läst distans 30 hp via ett annat lärosäte som "valfri termin". Problemet är den att jag tror inte jag klarat en enda kurs eventuellt 1 kurs från den terminen och har nu omregistrerat 2 redan i Ladok som började idag. Sedan kom jag på att jag sett någonstans att man endast får läsa 45 hp per termin? Gäller det även i mitt fall med omregistrerade kurser från en annan termin eller hur ska jag göra nu? Måste jag läsa färre kurser utomlands då och halka efter mer?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej,
    du (i din fråga) beskriver en ganska ovanlig situation och vi på FRåGA SYV kan inte svara på din fråga; vi jobbar inte med detaljer kring registreringar på högskole-universitetsutbildningar. De som bör kunna hjälpa dig (svara rätt på dina frågor) är de som jobbar på Antagning.se och/eller utbildningsadministratör på den institutionen där du går ditt program. Antagning.se har telefontid på vardagar kl.9-16 och telefonnr. är 0771-550 720.

    Jag beklagar att vi inte kan hjälpa dig mer än att endast hänvisa dig vidare. Lycka till!

    Studie- och yrkesvägledare