Julia SYV på FrågaSYV

    Hej felicia,

    för ekonomer och jurister - är det balans på den svenska arbetsmarknaden; för systemutvecklare - goda möjligheter på arbetsmarknaden.

    Av de tre yrken du nämner i din fråga, om man tänker på hur lätt/svårt blir det att få jobb om några år - skulle jag välja systemvetare att utbilda mig till. Närliggande yrken som också har goda möjligheter på arbetsmarknaden - Programmerare, Kvalitetssäkrare/testare inom IT, IT-arkitekt och Datavetare.