Ella
    Jag vill verkligen bli lärare men kan inte flytta från Östersund. Drömmen är biologi och idrott för högstadiet men iallafall biologi och högstadiet. Men det finns ingen väg att gå för att göra det som det verkar? Och inga lärarutbildningar alls för 7-9 finns på distans, finns det någon anledning till det? Eller finns det något biologiprogram jag kan läsa för kunna bli 7-9 lärare via KPU?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Ella, de flesta högskoleutbildningar startar på hösten och utbudet fastställs till 15 mars, då ansökningsperiod börjar. Vi kan hoppas att ett passande program dyker upp på Antagning.se den 15 mars.
    Hör annars med studievägledningen på lärarprogrammet - på alla de lärosäten som du kan tänka dig vilja läsa på.