Anonym
    Hej jag går samhälle på gymnasiet år ett. Jag vill byta till hum på samma skola för att jag är intresserad av språk men inte samhälle (sökte sam för jag vill bli psykolog men det kan man vad jag hörtbli iaf). Min kompis går hum på en annan skola och vill byta till hum på min skola för hon trivs inte i sin klass. Jag trivs inte heller i min klass. Hon gråter och är deprimerad pga sin klass. Det är väl inte jag direkt. Jag har fått veta att det finns chans för mig att byta och att jag får förtur eftersom jag går i skolan redan. Frågan är om jag ska ta det och om du har tips hur jag ska tänka? Mina framtidsdrömmar och intressen krockar ju med min kompis.

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, oj vilket svårt beslut för dig att ta! Och jag har nog svårt att råda dig i detta. Det är ju fint av dig att tänka på din kompis men det är ju även viktigt att du funderar över hur du själv vill göra. /Lena, Syv