Anonym

    jag ska plugga på komvux, 7 Augusti-December. (Svenska 3 och Grafisk Kommunikation). Jag undrar bara om kurslitteraturer är ett måste? Det är 5 böcker totalt så det blir en del pengar. Saken är att jag inte har råd med att köpa de just nu, och de finns inte i biblioteket så kan inte låna. Måste jag köpa böckerna för att kunna plugga på komvux? Eller vad ska jag göra?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej,
    jag undrar om du skulle kunna hitta köpa begagnade böcker/kurslitteratur t.ex av de studerande som läste samma kurser förra terminen? Ett annat alternativ skulle vara att du "går ihop" med någon eller några personer som ska läsa samma kurser på din skola och att ni "delar" på böckerna och på kostnaderna, alltså äger böcker tillsammans och samsas om att använda dem. Se också om du skulle hitta de böckerna på internet som är uppladdade som pdf-filer... har hört från några studerande förut att de har "den vägen" hittat några böcker. Prata annars med personal på komvux: fråga vad de ger för råd i den situationen som du befinner dig i.

    Studie- och yrkesvägledare