Jennifer

    Hej, Utbildningen jag funderar på (Djursjukvårdare) kräver att man har läst Naturkunskap 2. Jag har läst (och blivit godkänd) i Naturkunskap 1a1 + 1a2 och även Medicin 1, räknas det som Naturkunskap 2? Jag läste på en hemsida om "vägar" man kan bli behörig utöver att läsa Naturkunskap 2 men då det står lite luddigt så tänkte jag att ett definitivt svar skulle vara bättre. Jag läste Hudvård och Spa i skolan med utökade kurser.

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej, tror du behöver skaffa dig godkänt betyg i naturkunskap 2. Enligt min tolkning av info om behörighet (se Info om utb till djursjukskötare på SLU

    ) är du idag inte behörig- detta pga du ej har din utb från de programmen som nämns i info om ersättningsmöjligheter för nk2.

    Studie- och yrkesvägledare