Marcus
    Kan man el energi programmet för bli något av dessa yrkens i framtiden?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV
    Hej Marcus, om man går El&Energi programmet blir man Elektriker och bör i första hand söka jobb direkt efter gymnasiet. Du, som elev, på ett yrkesförberedande program, har rätt att få Grundläggande behörighet till högskolestudier men ej Särskild behörighet.
    Behörighetskraven förändras och det är på förhand mycket svårt att säga exakt vilka kurser som du skulle behöva till en viss högskoleutbildning inom "DATA-teknik" område då utvecklingen sker mycket snabbt just på det området. Läs så mycket matte du kan under gymnasietiden.
    Mvh
    Anna SYV