Marcus
    Hur många brukar gå på ett högskole program som Fastighetsmäklar utbildningen?
    Hört att som brukar ta in cirka 30 pers på ett sånt program, men hur många går på programmet ungefär?

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV
    Hej Marcus,
    Fastighetsmäklarutbildningen är 2 årig utbildning då går det ca 30 studerande å k 1 och samtidigt ca 30 studerande åk2 - då är det ca 60 studerande på Fastighetsprogrammet samtidigt.
    Ett litet Överintag kan göras och det kommer kanske in 34 studerande i å k 1 men sedan hoppar folk av - pga olika omständigheter och det är därför troligt att ca 50 - 55 studerande som går på programmet samtidigt.
    Om det är viktigt för dig att veta exakt hur många som går där just nu - kan du kontakta den utbildningen per mail eller telefon med den frågan.
    Mvh
    Julia SYV