Alicej

    Jag vill utbilda mig till projektledare antingen inom marknadsföring eller event marketing & management. Nu till frågan vilken utbildning är smartast att ta utifrån alla perspektiv såsom jobb efterfrågan och så vidare speciellt när man vill ta denna utbildning för att jobba i Dubai direkt efter, ge mig råd. Vilken av dessa två ska jag välja i så fall tycker ni? Vad blir smartast, för mig spelar det ingen roll utan både och funkar men jag tänker vilken blir mest gynnsam och vilken ger jobb överhuvudtaget i Dubai senare?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hejsan,
    jag vill råda dig fråga de arbetsgivare i Dubai som du efter examen vill jobba för. Allmänt, så är det oftast lättare att få jobb med utbildning från "samma land" (alltså gå högre utbildning i samma land där man senare vill jobba). Detta för att utbildningar anpassas till landets specifika behov, regler och övriga förutsättningar.
    Jag känner inte till hur arbetsmarknaden i Dubai ser ut; vi på FråGA SYV har tyvärr inga experter på arbetsmarknaden utanför Sverige. Det kan hända att det i Dubai finns vissa regler som att man t.ex behöver ha ngn sort "certifikat" eller "diplom" och ngt annat... Du får fråga de som vet (alltså myndigheterna i Dubai eller de arbetsgivare du vill i framtiden jobba för).
    Kan du gå utbildning i Dubai, så skulle jag rekommendera att du gör det. Som sagt, utbildningar anpassas till landets förutsättningar, regler och behov.

    Studie- och yrkesvägledare