Marcus
    Jag har svårt för No men inte matte längre. På teknikprogrammet är det mycket matte där? Om man vill bli pilot i framtiden måste man gå universitet då?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV
    Hej Marcus,
    utbildning till Pilot finns på en Yrkeshögskola.
    På Teknikprogrammet är det mycket matte, c-spår i matte som är det mest avancerade och tre kurser 1c, 2c och 3c är obligatoriska. Det är bara på Teknik och Naturvetenskapsprogrammet som man läser så mycket matte. På alla andra program läser man mindre Matte.
    Men om du inte har svårt för matte, är det kanske inga problem.
    Jag undrar om du läser på gymnasiet redan nu eller var läser du idag? går du i å k 9?

    Mvh
    Anna SYV