Elev.11

    Hej. Jag går ett program som heter naturturism och har minst 15 veckors apl. Jag går i 1:an och funderar lite på hur praktiken fungerar både nu till våren, och åren framöver. Jag är väldigt sugen på att åka utomlands under praktiken, när får man göra det? Måste man vara 18 eller går det innan, samt är det fritt fram att åka till länder utanför Europa (till exempel New zealand), med tanke på vad de kan ha för olika lagar mm?

    Finns det någon förening / föreningar som gör detta möjligt eller är det bara privat? Sedan undrar jag också i samband till den förgående frågan om ni har något tips på vart man kan vända sig med detta, specifikt till då naturturism? Tack för eran tid!

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hejsan,
    kika gärna på svaret som gavs i tråden på fragasyv.se/fragor/kan-man-ha-utbildning-utomlands?
    På frågan om det finns någon förening som hjälper till med att ordna APL utomlands, så har vi här på FRåGA SYV ingen information om det / tyvärr... beklagar att vi inte kan bli mer behjälpliga än så.

    Studie- och yrkesvägledare