Marcus
    Vilken väg rekommenderar ni mig stt st om jag går el rnergi programmet samt högskola? Vilks inriktningar och sånt ska ja ta? Och vad behöver en drifttekniker ha för saker för man ska bli bra på yrket?

    2 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV
    Hej Marcus,
    för att kunna svara angående vilken utbildning som passar just dig, måste vi veta lite mer om dig.
    Var god svara på förlänade frågor:
    - Var studerar du nu?
    - Är du godkänd i alla ämnen på grundskolenivå?
    - Var bor du?
    - Vad tycker du om att göra på fritiden?
    - Vilka ämnen har du lätt för och vilka har du svårt för?

    Svara på frågorna ovan så utförligt du kan för att vi skall kunna hjälpa dig på bästa sätt.
    Mvh
    Anna SYV
    • : Är inte godkänd i alla, är underkänd i Kemi! Studerar i Halsmtad. bor i Halmstad, på fritiden gillar jag att plug ga och spela dator! Ja ahr lätt för teknik,idrott, hemkun skap. svårt för
    • : ja har svårt för Matte och kemi
    • Anna : Vilket gymnasieprogram går du nu? Jag ser att du är 17 år och då går man på gymnasiet.
    • : jag går i 8an, tog bara någon ålder när jag gjorde accountet
    Läs alla kommentarer
    Julia SYV på FrågaSYV
    Hej Marcus, det är bra att du på allvar funderar över ditt yrkesval redan nu, när du går i åk8 men du skall faktiskt inte välja till gymnasiet i år, du väljer nästa år och vi rekommenderar att du än så länge lägger tid och energí på att skaffa dig så bra kunskaper som du bara kan i alla grundskoleämnen - så att du har fler valmöjligheter sen.
    De som har höga betyg, kommer in på den utbildningen på gymnasiet, som de vill gå. Har man lägre betyg, kanske man får gå där man får plats och inte där man i första hand vill.
    Kämpa på med betyg och återkom längre fram - när det blir närmare till gymnasieval för din del.
    Bästa hälsningar
    Julia SYV