Marcus
    Är det mycket plugg på fastighetsmäklare utbildning på högskolan?
    Och vad behövs för vara en duktig fastighetsmäklare?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV
    Hej Marcus,
    det år svårt att komma in på Fastighetsmäklar-utbildningen. Det är hårt konkurrens & mycket plugg när man väl kom in.
    För att vara en duktig fastighetsmäklare måste man både ha "byggnads-tekniska kunskaper" och vara en duktig psykolog-försäljare, kunna "ta kunden", vara charmig, lyhörd, hitta bra kontakt snabbt med många olika typer av människor; känna på sig det som inte alltid uttrycks i ord - för att i annat fall kommer inte försäljningen gå så bra.
    Man måste kunna jobba på kvällstid och under helgerna för att det är då de flesta visningarna sker.
    Man måste också vara mycket ordningssam och kunna hålla reda på massor med detaljer, flexibel, snabbtänkt och vara beredd att jobba mycket /"långa timmar"/ utan att kanske få så mycket betalt, speciellt i början av sin karriär.
    Mvh
    Anna SYV