Avin Rashid
    Hej!

    Kan man ansöka om ett kurs hos komvux medan det har gått sista ansökningsdatum? Om man har ett skäl med bevis kan de hjälper till att göra ansökan via blankett?

    Tack för svar!

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej,
    du förlorar inget om du frågar komvux i din kommun.
    Varje Komvux i varje kommun kan själva bestämma när de förlägger sina ansökningsperioder; det finns inga centrala/generella regler kring det.
    Jag skulle tro att Komvux KAN ta emot ansökan och bereda plats, även om du missade ansökningsperioden, men frågan om de vill göra ett Undantag för dig /för att i så fall borde de också göra undantag för alla som också har skäl med bevis och det kan handla om många personer/.
    Det är ytterst Rektor på komvux som beslutar i den frågan. Fråga komvux och Lycka till!
    Fråga SYV håller tummarna för dig!
    Vänligen
    Julia syv