Ellinor
    Hej!

    Har en fråga om sen anmälan. Har ansökt om två olika utbildningar via sen anmälan. På den ena blev jag reserv fast det är jättemånga framför så har nog ingen chans där. På den andra pågår handläggningen fortfarande. Måste jag svara att jag inte vill gå på den utbildningen jag hamnade på reserv på eller kommer jag kunna bli antagen till den andra ändå om jag har tur? Min fråga är alltså om jag blir automatiskt struken från den utbildningen där handläggning fortfarande pågår pga av att jag fått svar att jag är reserv på den andra? Hur gör jag?
    • Julia : Gäller din fråga ansökan till högskola-universitet, yrkeshögskola eller en annan typ av utbildning?
    • Ellinor : Universitetsutbildningar
    • Julia : Läs mitt svar, nedan. De "blåa orden" är klickbara länkar.

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej!
    vad gäller administration kring högskoleantagning, så vinner du mycket på att fråga Antagning.se - för att det är där som administration sker och antagning görs. Och detta hela oavsett vad någon annan skulle säga till dig. FRåGA SYV jobbar inte med antagning till högskoleutbildningar, i alla fall inte med den praktiska administrationen. Jag kan läsa vad som står på www.antagning.se och berätta hur jag tolkar informationen, men det är inte min tolkning utan den tolkningen som antagning.se gör som gäller. Så, om du är osäker på vad som gäller utifrån den info som du hittar på www.antagning.se vinner du på att kontakta Antagning.se - t.ex kan du ringa 0771-550720 på vardagar kl.9-16 och det finns också möjlighet att skicka frågan via formuläret på antagning.se