Eira
    Hej,

    Jag ska söka flera Masterprogram inför nästa år, och det är flera jag gärna vill gå. Dock undrar jag om de universitet man söker kan se den sökandes rangordning av utbildningar på antagning.se? Eller finns det lika stor chans att bli antagen oavsett ordning, bara det att man endast kan bli antagen till en heltidsutbildning?

    1 Svar

    Peter SYV på GymnasieGuiden

    Hej Eira,

    jag tycker du bör, oavsett vem som kan ev. se vad, söka till det programmet du helst vill gå - i första hand; och sedan i "fallande skala" - det programmet som du kan tänka dig att gå "i värsta fall" söker du i sista hand.
    "Påseendebehörighet" - dvs vem kan se vad på Antagning.se får du fråga personal på antagning.se om.
    Hälsningar
    Peter syv