Phuranai

    Så Foundation Year (Pre-Bachelor Preperation Program) programmet som finns nu i Lund Universitet (som styrs av ONCAMPUS LUND) och jag klarat gymnasiet fast inte tillräckligt poäng för det... så frågan är, hur många gymnasiet poäng eller vilken ämne behöver man att komma in på Lunds Pre-bachelors preparation programmet eller andra Foundation program som finns i Storbritannien

    • SYV-besökare : Because the pre-bachelor's programme is provided through OnCampus, I will have to ask you to contact them for more information about their requirements as I'm not familiar with them. They can be reached at [email protected]

    2 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej!
    På lu.se/admissions/bachelors-and-masters-studies/preparation-programmes/pre-bachelors-preparation-programme läser man bland annat följande:

    Entry requirements

    In order to be eligible for the Pre-Bachelor’s Preparation Programme, you must have successfully completed 12 years of education. Moreover, you must be at least 17 at the start of the intended degree programme. You also need to have an overall IELTS score of at least 6.0.

    Vad menas med "successfully completed 12 years of education" borde du fråga antagningsgruppen vid Lunds universitet. Det verkar också krävas att man gjort IELTS-test och uppnått minst 6.0 på det testet. Ansvariga för den utbildningen som du är intresserad av borde kunna ge dig svar om vad som krävs för att komma in på utbildningen. Du kan annars göra ansökan och se om du kommer in. Är du obehörig, får du efter det att du gjort ansökan svar om varför du ses som obehörig.
    Hur skolorna i andra länder gör - om de svarar varför man är obehörig (om man är obehörig och sökt) vet inte vi här på FRåGA SYV. Angående utbildningar utomlands är det bäst att vända sig direkt till den skolan där man vill läsa; detta för att de som jobbar med en specifik utbildning borde veta mest om den utbildningen.
    FRåGA SYV gör inte antagning till några utbildningar. Vi kan givetvis läsa vad som står om behörighet till olika utbildningar och förklara kring den info (vi gör den tolkning av info som  baseras på vår kunskap och erfarenhet, men vi kan inte garantera att vi alltid gör helt rätt tolkning). Du vinner nog på att vända dig direkt till de ansvariga på utbildningen, som är experter på "sin egen" utbildning.

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej igen, vi fick idag svar från Antagningsavdelningen/Admissions office

    vid Lunds universitet/Lund University. Var god läs deras svar nedan:

    Hej!

    Svaret på frågan om det krävs ett examensbevis från den svenska gymnasieskolan är ja, det krävs. Utbildningen riktar sig till internationella studenter, för att förbereda dem för grundutbildning på något svenskt universitet. Terminsavgiften är hög. Alternativet för svenska studenter är annars Komvux. Bifogar en länk nedan till Oncampus, i händelse att du inte redan sett den.

    https://www.oncampus.global/europe/campuses/oncampus-lund-sweden/lund-university/progression-degrees.htm

    Med vänliga hälsningar/Best regards

    Antagningsavdelningen/Admissions office

    Lunds universitet/Lund University