Alexandra
    Hejsan!
    Jag har precis påbörjat mitt första år på gymnasiet, jag går Samhälle. Efter gymnasiet skulle jag vilja söka in på läkarlinjen, så min fråga är: Får jag behörighet till läkarlinjen om jag går samhälle?
    Om inte, vilka kurser är det i så fall som fattas och kan jag då i stället utöka min studiekurs med de kurserna?
    Tacksam för svar!

    1 Svar

    Lotta SYV
    Hej

    Du kommer behöva komplettera med Ma4, Ke2, Fy2 och Bi2 för att kunna komma in på Läkarprogrammet. Detta kan du göra på två sätt antingen läser du kurserna på "komvux" (vuxenutbildningnen) eller på högskolan som basår.

    Prata gärna med din studie- och yrkesvägledare om detta.

    Lycka till!// Lotta