Maximilian
    Hej!

    Jag fick F i Matte 4 när jag tog studenten i somras. Direkt efter det åkte jag ner till Australien, där jag fortfarande befinner mig.

    Jag kollade upp när det var möjligt att göra prövning hemma, men det ser inte ut som att jag kommer kunna vara hemma till det datumet (19/5 i GBG) pga anställning och lägenhetskontrakt.

    Så det jag undrar är, vet du/ni om det finns möjlighet att göra en prövning utomlands? Jag tänker på att det bl.a finns konsulat och svenska skolor här nere där man skulle kunna skriva provet. Rent "juridiskt" och skolmässigt, är det teoretiskt möjligt att göra prövningen här nere?

    Är i Sydney, NSW om det skulle göra någon skillnad.

    Ha det fint!

    Bästa hälsningar

    Maximilian

    1 Svar

    Liselotte SYV på GymnasieGuiden

    Hej Maximilian!

    Vi på Fråga SYV har aldrig hört talas om att någon gjorde "svensk Prövning" utomlands.

    Vi blir väldigt glada om du lyckas ordna det.Berätta gärna för oss hur det går.

    Vänliga hälsningar & lycka till!

    L. :)

    Liselotte