Milla SYV på FrågaSYV

    Hej,
    Ingenjör är i Sverige inte en skyddad yrkestitel, så det är ganska fritt att använda den och kalla sig för en ingenjör om man så önskar. Ge direkt svar på din fråga om "uppgradering" av en ganska "gammal utbildning" kan jag tyvärr inte göra. Jag undrar på vilket sätt fick du besked om "uppgraderingen"? Du kan annars försöka kontakta "din gamla skola" som numera ingår i Lapplands gymnasietum Kiruna och se vad de kan hjälpa dig med. Kontaktuppgifter till den skolan kan du hitta bland annat i presentationen på gymnasieguiden.se/gymnasium/lapplands-gymnasium-kiruna

    Studie- och yrkesvägledare
    • Silre :

      Hei, tack för svar.

      Jag fick veta att den blivit uppgraderad till bachelor av en som gick i årskull 92/94. Jag minns dock inte vem det var, så kan inte kontakta honom :)

      Behöver denna information då jag skall söka om autorisation som Lantmätare i Norge.

    • Milla : Jo, kontakta din f d skola och jag hoppas de på din f d skola kan hjälpa dig. Lycka till!