Jogr

    Hej! Jag tänkte bygga min egna kandidat i statistik, och om jag förstått rätt så behöver 90 hp vara i ett huvudämne (i mitt fall statistik). Under denna hösten började jag läsa audionomprogrammet men tänkte hoppa av och till våren börja läsa statistik istället. Jag har hunnit läsa en kurs på 15 hp på audionomprogrammet och undrar om dessa poäng kan räknas in i min framtida statistikkandidat som de resterande 90 hp. Hoppas du förstår frågan, ha det fint!

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej,
    du måste ställa den frågan till studievägledare på den institutionen där du vill ta ut kandidatexamen. De resterande poängen (utöver huvudämnet) kan behöva vara inom "närliggande ämnen" men i vissa examina kan "valfria poäng" ingå; du kan få olika svar från olika institutioner.

    Studie- och yrkesvägledare