Mikaela
    Hej!
    Jag ska nu söka in till högskolan och funderar på hur jag ska göra.
    Jag tänkte bygga upp mitt eget program med kriminologi i grunden, hur söker jag då?
    Jag har förstått att jag behöver välja tre kriminologikurser för att bli utbildad kriminolog, men hur många "fria" kurser kommer jag behöva lägga till och hur söker jag egentligen, söker jag allt på en gång eller hur går det till då det inte är ett program utan att jag bygger upp mitt egna program genom fria kurser?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, om söker ett helt program så söker du programmet vid ett tillfälle och behöver inte söka om varje termin som du måste göra om du lägger ihop ett program själv av kurser. Hur många kurser du behöver lägga till kan ju variera beroende på vilken examen du vill ha och vilka kurser som behöver ingå.

    Jag kollade lite på Stockholms universitet och där ser man lite hur just kriminologprogrammet är uppbyggt - det kanske kan hjälpa dig att se vilka kurser du behöver välja. Kanske du även kan kontakta Syv på institutionen för att få en mer detaljerad och korrekt information om hur du kan bygga upp din egen examen. http://www.criminology.su.se/utbildning/v%C3%A5ra-utbildningar/grundniv%C3%A5

    /Lena, Syv