Viktor
    Hej! jag snackade med min syv idag och hon sa att det skulle va bäst om jag gick om en årskurs om jag ville byta till teknik. Jag känner att det är värt det så jag tror jag ska söka i januari. Jag hade 195 p när jag gick ut 9an (godkänd i alla ämnen) och frågan är då om jag kan byta till IV-programmet från naturvetenskap nu för att få en garanterad plats på teknikprogrammet.

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, är osäker på vad du menar? Tur att du har en Syv och gå till igen om jag svarar tokigt! Om du menar att du vill gå över till ett Introduktionsprogram under våren så är det inte möjligt eftersom du är godkänd från grundskolan. Introduktionsprogrammet är bara till för de elever som inte är godkända från grundskolan.

    Om du går kvar på Natur och får en del godkända betyg så kan du ju ha dessa tillgodo om du byter till Teknik nästa höst. Har jag förstått din fråga? /Lena, Syv