Anonymttt
    Hej!
    Jag går i första året på gymnasiet på samhällsvetenskaps linjen och vill byta samhälle-beteendevetenskaps linjen. Jag har läst naturkunskap 1 vilket beteende inte har. De har dock läst psykologi 1 (50 poäng) och juridik 1 (100 poäng). Min fråga är: kan jag byta till beteende linjen utan att behöva gå om ett år?

    1 Svar

    Helena SYV
    Hej! Jag tycker att du ska ta kontakt med din studie- och yrkesvägledare eftersom det finns flera faktorer som kan spela in när det gäller att byta inriktning. En är bland annat om det finns utrymme för fler elever på den inriktningen du vill gå och en annan är hur din studieplan ser ut. Med den information som du ger här så borde du kunna lägga in det du saknar inom det individuella valet men för att få ett helt korrekt svar bör du kontakta din SYV på skolan. Helena