Peter SYV på GymnasieGuiden

    Hej Carina!
    det finns ingen automatisk rätt att kunna byta på det sättet som du frågar om. Men om du söker till utbildningen i Gbg till hösten 2021 och blir antagen kan du ansöka om tillgodoräknande av tidigare utbildning och bedömning kan bli att du kan hoppa över första terminen, om du redan då har betygen från alla de kurserna som ingår i termin 1. Men då väntar du i en termin till att börja läsa termin 2 sen, för att termin 2 går ju inte i Gbg på höstterminen.
    Du får också gärna ställa din fråga till studievägledare som jobbar på tandterknikerutbildningen.
    Hälsningar och lycka till!
    Peter