Anja
    Hej, jag går mitt första år på estetiska programmet med inriktning musik . Jag går nu andra terminen på skolan men har insett att jag inte trivs och vill hellre gå naturbruk med inriktning Djur. Det jag undrar över är om det kan vara möjligt att byta skola under en pågående termin eller om jag måste vänta tills nästa år? Om man måste vänta tills starten på nästa år, måste jag då gå om första året? Blir väldigt tacksam för svar!
    MVH

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV
    Hej Anja! Kontakta rektor på naturbruksprogrammet och fråga om de har plats. Även om plats finns, kan det blir svårt att byta då estetiska och naturbruk är väldigt olika och du har missat en fjärde del på NB fram tills nu. Mitt råd är att du söker på nytt, söker om till åk 1 på NB och det är SYV på din skola som kan hjälpa dig att göra ansökan. Under resten av det här läsåret är det bra om du försöker lära dig så mycket du kan och får så många och så bra betyg som möjligt. Önskar dig allt väl! Hör av dig längre fram och berätta hur det går! Med vänlig hälsning, Mikael syv