Daniela
    Jag började började läsa naturvetenskap på gymnasiet i höstas, efter ca 2 månader bytte jag till ekonomi på en annan skola, men det är inte bättre för det. Om jag ska jämföra så trivdes jag bättre med natur men trivs bättre på skolan jag går på nu. Känner dock att det är helt fel program för mig, och i grunden var det Estet - dans jag ville läsa men allt blev så stressigt och jag bara tog den enklaste utvägen - att välja ett brett program på den närmsta skolan. Om jag hade valt nu så hade jag valt dans, helt klart. Vad finns det för alternativ för mig för att kunna studera dans?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, ja, ibland måste man välja fel för att välja rätt. Och det verkar vara det som hänt dig. Eftersom du verkar vara övertygad om att Estet/dans nu är rätt för dig så bör du boka tid med din Syv på skolan för att få all information om hur ska göra för att välja om till ettan till hösten och vilka skolor du har att välja på just där du bor. Hoppas det löser sig. /Lena, Syv