Elin
    Hej!

    Jag funderar på att byta högskoleutbildning men har inte riktigt bestämt mig än. Ansökan har dock öppnat och jag undrar därför om man kan söka ett till högskoleprogram (trots att man redan studerar på ett program) utan att mista sin plats på det programmet man redan pluggar. Detta i och med att jag då skulle kunna fundera fram till antagningsbeskedet i sommar och då antingen tacka ja till den nya utbildningen och hoppa av den jag redan pluggar eller tacka nej till den nya och stanna på den jag redan pluggar.

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Du har en bra plan; det är många som gör precis så. Det går alldeles utmärkt! Lycka till!

    Studie- och yrkesvägledare