Hejsan,

    ja, det är helt OK. Man kan i Examensbeviset ha betyg i Matte 1a och sedan i 2b.

    Betyg i mattekurser på nivå 1, dvs 1a, 1b och 1c får fritt bytas mot varandra och för krävs inte att rektor har fattat beslut om Individuellt anpassat gymnasieprogram.

    Men på nivå två - om t.ex programmet kräver 2b och man har betyg i 2a då krävs det att rektor har fattat beslut om Individuellt anpassat program.

    jag hoppas mitt svar blir till hjälp!

    Hör gärna av dig om ngt är oklart.

    Bästa hälsningar

    ANNA