Designnörd
    Hej! Jag har reservplats 9 för Art Director på YRGO i Göteborg. Dom berättade att det va ovanligt många ansökande i år och undrade därför hur sannolikt det är att jag blir antagen?
    Jag har jobbat med de innan och har därför reell kompetens. Hittar inget här om YRGO i Göteborg och reservplats så tänkte att de inte skadar att fråga:)

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hejsan,
    frågor om chans att komma in från RESERV-kön är omöjliga att svara på. För att någon från reservkön ska kunna erbjudas plats måste någon som är antagen tacka Nej till sin studieplats. Hur många av de antagna som kommer tacka Nej kan man inte, på förhand, veta. Därför måste de som fick en RESERV-"plats" vänta på besked. Det är bara att hålla tummarna! Men också tänk på "plan B", alltså vad du ska göra om du inte kommer in. Sök andra utbildningar och sök jobb också, samtidigt, är mina råd. Lycka till!

    Studie- och yrkesvägledare