Linnea
    Hej!

    Jag undrar om det finns någon möjlighet eller om jag ens är i närheten av att kunna komma in på civilingenjörsutbildningen i Lund med inriktning industriell ekonomi med meritpoäng 21?

    Jag ingår i den första kullen som går ut gymnasiet med det nya betygssystemet (A-F) och kommer att söka till universitet hösten 2014.

    Ps. Jag vill kunna jobba internationellt därför vill jag gärna gå en utbildning som är högt ansedd utomlands så att jag har stora möjligheter utanför Sverige. Är Industriell ekonomi ett bra val i så fall?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, ja, det är ju väldigt svårt att svara på just nu eftersom ingen från din årskull från GY11 har valt till högskolan än. En vild gissning är väl dock att antagningspoängen i just BIex kan bli något lägre eftersom det är tuffare att få de högre betygen i GY11. Du bör ju även göra högskoleprovet för att bredda dina möjligheter.

    På många Civilingenjörsutbildningar kan man plugga utomlands så det kan vara en bra utbildning att gå om man vill ut i världen. Lycka till! /Lena, Syv