Amanda
    Jag går ut ettan på gymnasiet till sommaren och börjar således tvåan till hösten. Är det möjligt för mig att läsa både engelska 6 och svenska 2 på distans under sommaren, alternativt under läsåret? Ämnena ger mig ingenting och jag vill bara bli av med dem. Jag har inte mått så bra de senaste åren och därför hade det underlättat om jag hade kunnat bli av med dem i sommar för att ha mindre plugg till hösten. Vet du i så fall några skolor som har sommarkurser på distans? Om du inte vet distans, vet du vanliga skolor som har sommarkurser i närheten av Malmö och Lund?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, det är kommuner/skolor som bestämmer över vilka eventuella sommarkurser som erbjuds/om alls så det har jag svårt att svara på tyvärr. Kolla med din kommun eller gymnasieskola. /Lena, Syv