Här kan du söka bland alla redan ställda frågor.
Alla frågor är besvarade av riktiga studie- och yrkesvägledare.
Just nu är 32081 frågor besvarade.
En fråga om linjer och pilotutbildning svara?
1Poäng
Monalisa
hej, jag vill verkligen få svar på följande fråger... (riktigt viktigt TACK!!)
1 vilken är absoluta bästa linjen till att bli pilot..TE eller NV...jag tänkte ju söka vidare sen till "svenskapilotutbildningen" och där får man ju lära sig mycket teknik så NV är någ kanske nåt för mig ..om man endå lär sig teknik på utbildningen sen? ( eller är jag helt ute och cyklar??
2 Vilken är lättast att komma in på när det gäller poäng TE eller NV..och vilka poäng behöver för dom efter 9an ?
3 Hört att det är svårt att få jobb efter "pilotutbildningen" och att man måste betala enu mer för massa flygtimmar för att ens få jobb som pilot. Det är ju rena onödigt asså allt man betalar ju var enda steg man tar 600.000 för utbildningen 15.000 för läkarintyg och massa flygtimmar som kostar sen kanske man inte ens får jobbet? Varför är det så och vad ska man göra för att undvika att det händer?
Hejsan, ska försöka svara på dina frågor i den fina turordning du gjort;
1. Vilken är absoluta bästa linjen till att bli pilot..TE eller NV...jag tänkte ju söka vidare sen till "svenskapilotutbildningen" och där får man ju lära sig mycket teknik så NV är någ kanske nåt för mig ..om man endå lär sig teknik på utbildningen sen? ( eller är jag helt ute och cyklar??
Svar; Min spontana tanke är Teknikprogrammet - kanske mest att det bör stämma överens med dina intressen med tanke på vad mycket teknik det finns i ett flygplan som du ska förstå - men det är min egen tanke.
2. Vilken är lättast att komma in på när det gäller poäng TE eller NV..och vilka poäng behöver för dom efter 9an ?
Svar; Dessvärre så växlar antagningspoängen från år till år beroende på antalet sökande till skola och program. Du bör kunna fråga Syv på din skola om statistik hur det brukar se ut i just ditt sökområde på Teknik och Natur.
3 Hört att det är svårt att få jobb efter "pilotutbildningen" och att man måste betala enu mer för massa flygtimmar för att ens få jobb som pilot. Det är ju rena onödigt asså allt man betalar ju var enda steg man tar 600.000 för utbildningen 15.000 för läkarintyg och massa flygtimmar som kostar sen kanske man inte ens får jobbet? Varför är det så och vad ska man göra för att undvika att det händer?
Svårt att sia om arbetsmarknaden så många år framåt när du ska in i flygbranschen. Den är ju ganska konkurrensutsatt och pressad just nu - i varje fall den svenska marknaden. Här kan du läsa mer om vad Arbetsförmedlingen gör för bedömning av branschen;
Jag har ansökt för greencard scheme i Danmark och de frågar om Tisus, Men jag har bott i Sverige mer än 6 år nu och har läst SAS 3, När jag skcikar till dem min betyg frågar dem efter TISUS, räknas inte SAS 3 som Tisus i detta fall? eftersom att jag har bott i sverige tillräkligt länge för att...
Anna: :
Hej Asmeret!
Har du godkänt betyg i SAS 3? Du skriver att du "har läst" kursen och jag antar att du har G eller VG eller MVG, dvs godkänt betyg i kursen. Stämmer det?
TiSUS = Test i Svenska för... Läs hela svaret
Jag vill gärna fråga om hur bra och praktiskt är Folkuniversitetets distans kurser i Malmö för att man lära sig bra svenska snabbt.
Jag har studerat kurs 5 på Europeiska skalan på samma plats och nu är jag på kurs 6 och jag vill veta om det är ett bra sätt att studera vidare på kurs (7=C1) som...
Mikael: :
Hej Day!
Svar på din fråga finns (förhoppningsvis) här http://www.fragasyv.se/info/sprakkraven-som-socialstyrelsen-staller
Det är en kort text, svar från Socialstyrelsen från mitten av juni i år.
Av de alternativ som... Läs hela svaret