Här kan du söka bland alla redan ställda frågor.
Alla frågor är besvarade av riktiga studie- och yrkesvägledare.
Just nu är 31987 frågor besvarade.
En fråga om linjer och pilotutbildning svara?
1Poäng
Monalisa
hej, jag vill verkligen få svar på följande fråger... (riktigt viktigt TACK!!)
1 vilken är absoluta bästa linjen till att bli pilot..TE eller NV...jag tänkte ju söka vidare sen till "svenskapilotutbildningen" och där får man ju lära sig mycket teknik så NV är någ kanske nåt för mig ..om man endå lär sig teknik på utbildningen sen? ( eller är jag helt ute och cyklar??
2 Vilken är lättast att komma in på när det gäller poäng TE eller NV..och vilka poäng behöver för dom efter 9an ?
3 Hört att det är svårt att få jobb efter "pilotutbildningen" och att man måste betala enu mer för massa flygtimmar för att ens få jobb som pilot. Det är ju rena onödigt asså allt man betalar ju var enda steg man tar 600.000 för utbildningen 15.000 för läkarintyg och massa flygtimmar som kostar sen kanske man inte ens får jobbet? Varför är det så och vad ska man göra för att undvika att det händer?
Hejsan, ska försöka svara på dina frågor i den fina turordning du gjort;
1. Vilken är absoluta bästa linjen till att bli pilot..TE eller NV...jag tänkte ju söka vidare sen till "svenskapilotutbildningen" och där får man ju lära sig mycket teknik så NV är någ kanske nåt för mig ..om man endå lär sig teknik på utbildningen sen? ( eller är jag helt ute och cyklar??
Svar; Min spontana tanke är Teknikprogrammet - kanske mest att det bör stämma överens med dina intressen med tanke på vad mycket teknik det finns i ett flygplan som du ska förstå - men det är min egen tanke.
2. Vilken är lättast att komma in på när det gäller poäng TE eller NV..och vilka poäng behöver för dom efter 9an ?
Svar; Dessvärre så växlar antagningspoängen från år till år beroende på antalet sökande till skola och program. Du bör kunna fråga Syv på din skola om statistik hur det brukar se ut i just ditt sökområde på Teknik och Natur.
3 Hört att det är svårt att få jobb efter "pilotutbildningen" och att man måste betala enu mer för massa flygtimmar för att ens få jobb som pilot. Det är ju rena onödigt asså allt man betalar ju var enda steg man tar 600.000 för utbildningen 15.000 för läkarintyg och massa flygtimmar som kostar sen kanske man inte ens får jobbet? Varför är det så och vad ska man göra för att undvika att det händer?
Svårt att sia om arbetsmarknaden så många år framåt när du ska in i flygbranschen. Den är ju ganska konkurrensutsatt och pressad just nu - i varje fall den svenska marknaden. Här kan du läsa mer om vad Arbetsförmedlingen gör för bedömning av branschen;
Hej! Jag är intresserad över hur arbetsmarknaden för osteologer ser ut, om möjligt både i Sverige och utomlands. Tack.
: :
Hej Kalle,
För att bli osteolog läser du även akeologi och efter avslutad utbildning kan du arbeta med till exempel arkeologiska utgrävningar, som forskare på ett universitet, eller på... Läs hela svaret
Hej! Jag är lite intresserad av att bli rättsantropolog eller osteolog, och undrar lite över vägen dit.
- Hur blir man osteolog? Går man en utbilding i arkeologi och sen några kortare i osteologi?
- Om man vill bli rättsantropolog (vilket det bara verkar finnas utbildningar för utomlands),...
Saga: :
Hej Greta,
Hej Osteolog kan man till exempel bli vid Stockholms universitet. Bifogar en... Läs hela svaret
Hej, jag undrar hur långt man kan studera till osteolog och vad är det minsta man kan studera för att kunna få jobb inom det? O vilka jobb är dom typiska för osteologer?
Älskar denna sida! Tack i förhand.
Mikael: :
Jag skickar din fråga till en sakkunnig. I väntan på svar, läs på Den här sidan>> och se om du hittar intressant info där.
Hej, vad kan man jobba imon om man är osteolog, Och hur lång är utbildningen?
Mvh Valentina
Mikael: :
Tre års studier på högskolenivå är minimikravet men man kan läsa mycket mer. Utbildade osteologer söker arbete inom arkeologisk fältverksamhet där de kan hantera och ansvara... Läs hela svaret