MESSO

    Hej! Jag har läst samhällsprogram och jag har tyska som moderspråk, jag har läst nivå 1, 2, och 3. Så nivå tre jag har ett c. Få jag läsa arabiska som moderspråk nivå fyra? eller jag måste fortsätta med tyska? Kommer det räknas både tyska 3 och arabiska 4 som 1.5 meritpoäng?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej,
    vad gäller meritpoängen (läs gärna på gymnasieguiden.se/reportage/meritpoaeng) så behöver du inte ha betygen på nivå 3 och 4 i samma språk, utan det går bra att ha betygen i t.ex moderna språk 3 (tyska) och moderna språk 4 (arabiska).

    Studie- och yrkesvägledare