Alias123145

    Hej jag fick F på Np i komvux med ett poäng från godkänt, däremot hade vi uppgifter på alla delmoment där jag av 7 uppgifter fick A på 4 av de, jag fick 1 D och 2 E kan jag fortfarande få F i slutbetyg då jag presterat ganska bra på alla delmoment. Har för mig att det inte borde gå men jag kan ha fel

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej,
    kan tyvärr inte svara på din fråga eftersom betygssättningen är lärarens kompetens. Som SYV lär man sig inte betygssättningen. Läraren kan sätta samma betyg som du fick på det nationella provet. Men läraren kan också sätta ett annat betyg. Med tanke på att du låg så pass nära godkänt nivå på det nationella provet, så hoppas jag du får ett godkänt betyg.

    Studie- och yrkesvägledare